BCI صنعت بازی و سرگرمی را متحول می‌کند

تاریخ : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

تعداد بازدید : ۸۲۶

0 امتیاز از 0 رای
نسخه چاپی
موضوعات :

بنیان‌گذار یکی شرکت‌های فناوری بازی‌های کامپیوتر معتقد است که رابط مغز و کامپیوتر می‌تواند این صنعت را متحول کند و اگر توسعه دهندگان این بازی‌ها وارد حوزه رابط مغز و کامپیوتر نشوند، از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوند.

گاب نیوول، بنیان‌گذار شرکت فناوری بازی وَلو (Valve) از توسعه دهندگان خواست که مطالعات مربوط به رابط مغز و کامپیوتر (BCI) را انجام دهند، حوزه‌ای که پیش‌بینی می‌شود که صنعت بازی را به شدت تغییر خواهد داد. به گفته نیوول، گیمرها به زودی ممکن است بتوانند حرکات درون بازی خود را از طریق انتقال موج مغزی کنترل کنند.

 

نیوول در مصاحبه اخیر خود، همچنین از یک پروژه منبع باز با مشارکت شرکت وَلو  و جامعه توسعه دهندگان OpenBCI خبر داد. این پروژه به سازندگان اجازه می دهد تا برای بهبود تجربه‌بازی‌، پردازش سیگنال مغزی را در کنار هدست های VR مطالعه و بهبود دهند.

 

در حال حاضر دستاوردهای متعددی در حوزه رابط مغز و کامپیوتر ارائه شده است . شرکت آرندیر رابط‌های مغز و کامپیوتر بیومتریک ارائه کرده که می‌توانند امنیت احراز هویت موبایل را ارتقا دهند و شرکت نروتکنولوژی سال گذشته کیت توسعه بیومتریک امواج مغزی را راه اندازی کرد.

 

طبق اظهارات نیوول، فرایند اسکن شامل خواندن امواج مغزی از طریق حسگرهای قرار داده شده در یک هدست است. سپس می توان سیگنال‌های جمع شده را برای بهبود تجربه‌بازی تفسیر کرد. در حال حاضر، داده‌ها از مغز و بدن بازیکن گرفته شده که می تواند برای تعیین وضعیت مغزی فرد استفاده شود. هیجان، بی حوصلگی، تعجب و ترس تنها برخی از احساساتی هستند که می توانند با استفاده از حسگرهای با وضوح بالا رصد شوند.

 

در کنار این‌که این فناوری به توسعه دهندگان اجازه می دهد تجربه بازی را شخصی‌سازی کنند و این حس را برای کاربر عمیق‌تر کنند، نیول همچنین پیش بینی می‌کند که در آینده می‌توان از این سیگنال‌ها برای کنترل حرکات درون بازی استفاده کرد.

 

وی می‌گوید: «ما در حال کار بر روی یک پروژه منبع باز هستیم تا همه بتوانند خوانش با وضوح بالای سیگنال مغزی را در هدست با چند روش مختلف انجام دهند. اگر شما در سال 2022 توسعه دهنده نرم افزار باشید و یکی از این ابزارها را در آزمایشگاه نداشته باشید، به معنای واقعی کلمه بازنده خواهید بود.»

 

نیوول همچنین پیش بینی می کند که در برخی از محصولات به دست آمده از فناوری BCI مانند بهبود خواب و حتی تجزیه و تحلیل و تنظیمات عاطفی، می‌توان از داده‌های امواج مغزی بیومتریک استفاده کرد. در کنار این مزایا، وی همچنین افزود که BCI یک عنصر حیاتی در بهبود اعضای مصنوعی بدن است.

 

این همکاری به وَلو این امکان را می دهد تا محصولات OpenBCI مانند هدست Galea برنامه ریزی شده را همزمان با هدست Index VR خود ترکیب کند.

 

منبع : https://www.biometricupdate.com/202101/valve-sees-brain-computer-interfaces-as-the-future-of-gaming

نظر شما